Az utolsó hónapjait töltő kormánykoalíció elszalasztotta annak lehetőségét, hogy egy jelentőségteljes alternatívát állítson fel a Smer-SD-vel szemben – állítja az MKP Országos Elnökségének tagja, Csáky Pál. „Mit ért el történelmi szempontból ez a kormánykoalíció? Visszajuttatta Robert Ficót a szlovákiai politika színtér központjába, mégpedig megerősödve. Ha ez Bugár, Sulík, Dzurinda és Figeľ sikere, akkor nem tudom, hogy ezt értékelhetem-e pozitívan. Inkább nem” – jelentette ki Csáky a SITA hírügynökségnek. Véleménye szerint a politikai alternatíva ez alatt a 15 hónapos kormányzás alatt maga is jelentős kételyeket keltett. „Én tapasztalatlanságot és önzést látok ebben” – állapította meg.


Csáky szerint Szlovákia számára nem jó, hogy ez az alternatíva ilyen csúf véget ért. „Remélem, hogy tanulságos lesz ez a választópolgárok számára is. Én az ésszerűbb alternatíva mellett álltam és drukkoltam ennek a koalíciónak, de csalódnom kellett. Azt hiszem, rajtam kívül még sok ember csalódott” – mondta. Csáky figyelmeztetett arra is, hogy a „biznisz mindenekfelett” típusú pártoknak nyilvánvalók a becsvágyaik, de ez nincs jó hatással a politikára. „Nem minden konkrét gazdasági lépés indokolható a gazdasági világválsággal. Romlott például a kis- és középvállalkozók helyzete. És ebben már a kormány ténykedése van. Dél-Szlovákia szinte semmilyen támogatást nem kapott, az ott élők dühösek erre a kormánykoalícióra. Többet vártak Iveta Radičová kormányától és a Most-Hídtól is. Az emberek láthatóan kissé belefáradtak az állandó politikai összetűzésekbe. Stabilitást szeretnének, kiszámítható politikát és azt gondolom, hogy ebben a helyzetben a már bevált pártok nagyobb biztonságot tudnak nyújtani” – mondta Csáky.

Szerző: Csáky Pál  2011.11.15. 13:49 komment

süti beállítások módosítása